sunnuntai 20. syyskuuta 2015

Mitä kaikkea mulla on ikävä?

Näin kun neljä kuukautta on vierähtäny ko siivillä, on hyvä aika keräillä kokoon ajatuksia - kaikista niistä asioista mitä olen täällä asuessani ikävöinyt!

Ihan ensteksi on pakko aloittaa perheestä ja ystävistä, obviously!
Mulla on kaikkia teitä ihan älytön ikävä. Niin ja mun susihukkatyttöä, Leilaa, kanssa. Minun ihana koiruus.
Halaan kaikki ruttuun kun seuraavan kerran nähdään!

Seuraavaksi on hyvä siirtyä ruoan pariin - mulla on ollu monia suomalaisia ruokia ikävä! Vaikka täällä hyvää ruokaa onkin tarjolla niin on joitain asioita mitä ei korvaa mikään. Listaampas alle hiukan näitä herkkuja mitä en olisi uskonut ikävöiväni näin hurjasti --

- Ruisleipä (obvious or wha? Ai hitto mä himoan KUNNON ruisleipää.. Hmm.. Reissumiehen tosi tumma.. Ei hitto!)
- Karjalanpiirakka (kyllä, oon oikiasti miettiny esim saarioisten vaaleaa karjalanpiirakkaa kuola poskella.)
- Salmiakki
- Nakit ja makkarat. (ei täällä ei saa kumpaakaan kovin kummosena.)
Unohtamatta herkkuja, niinku fazerin suklaatia ja valion jäätelöitä.
Joteski tää on ruokapainoitteinen --
Lisätään listaan myös kunnon kahavi ja vissyt!

Sitten oon huomannu kaipaavani simmosiakin hassuja asioita kun ns autioita katuja, hiljaista ympäristöä --
Se tietynlainen yksinäisyyden tunne esim aamuyön pikkutunneilla kun ei ole minkäänlaista liikennettä missään --
Kyllä kai simmonenkin miljöö täältä jostain löytys ku ettimällä ettis, mutta tässä likimain ei simmosta ole.

Josta tuli mieleeni, kaipaan autolla ajamista ja sen tuomaa vapautta, vaikka ei voi kun kiitellä todella toimivaa julkista liikennettä!

Muuta ei nyt juuri tällä hetkellä tuu mieleen!
Niinno, ikävä vois olla myös kraanavettä mikä ei haise kloorilta.. Vaikka oonkin siihen jo pikkuhiljaa tottunut.
Makueroa ei siis ole mutta se haju on mielenkiintoinen.
Varsinkin ensimmäistä kertaa...



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti